Άρθρα

Αποφασίσατε να χάσετε μερικά κιλά και προκειμένου να ενισχύσετε την προσπάθειά σας ξεκινήσατε γυμναστήριο. Παρόλα αυτά, πέρασαν οι πρώτες εβδομάδες και τα κιλά στη ζυγαριά παρέμειναν αμείωτα. Είναι πολύ λογικό, λοιπόν, να απογοητευτείτε αφού φαινομενικά οι προσπάθειές σας απέβησαν άκαρπες, αλλά αν αναλογιστείτε τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σας θα αντιληφθείτε πως τα αποτελέσματα της ζυγαριάς απλά σας σαμποτάρουν.

Όταν ένα άτομο με καθιστικό τρόπο ζωής αποφασίσει να συμμετάσχει σε κάποιο τακτικό πρόγραμμα άσκησης, ο οργανισμός αντιδρά στο stress της άσκησης και πραγματοποιεί τις αναγκαίες εκείνες μεταβολές που θα του επιτρέψουν να ανταπεξέλθει στις νέες απαιτήσεις. Οι αλλαγές αυτές είναι οι εξής.

  • Τόσο η άσκηση με βάρη, όσο και η αερόβια άσκηση προκαλούν αύξηση του μεγέθους του μυϊκού ιστού. Οι αυξημένες πρωτεΐνες που χρησιμοποιούνται για τη διεργασία αυτή κατακρατούν ανάλογη ποσότητα νερού.
  • Αυξάνεται ο όγκος του αίματος.
  • Ο οργανισμός αυξάνει το μυϊκό γλυκογόνο (αποθηκευμένοι υδατάνθρακες) για να το χρησιμοποιεί κατά την άσκηση και να βελτιώνει την απόδοσή του. Κατά την αποθήκευσή του κατακρατείται κάποια ποσότητα νερού.
  • Αυξάνονται τα συνολικά σωματικά υγρά.
  • Μειώνεται το σωματικό λίπος.

Συμπερασματικά, λοιπόν, κατά την πρώτη περίοδο της άσκησης παρατηρείται αύξηση των υγρών και της άλιπης μάζας σώματος, ενώ παράλληλα μειώνονται οι λιπαποθήκες. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές μπορεί να αλληλοεξουδετερωθούν και τελικά να μην υπάρξει μείωση του σωματικού βάρους, παρότι οι μεταβολές στη σύσταση σώματος είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές. Μόλις ολοκληρωθούν οι προσαρμοστικές αυτές μεταβολές, οι οποίες μπορεί να διαρκέσουν ακόμα και ένα μήνα, η ζυγαριά θα αρχίσει επιτέλους να κατεβαίνει.

Extra tip: Θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι η απώλεια βάρους μόνο με άσκηση ακολουθεί βραδείς ρυθμούς. Για να επιτύχετε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα χρειάζεται να ακολουθήσετε ένα ισορροπημένο, υποθερμιδικό διαιτολόγιο, το οποίο θα ανταποκρίνεται και θα προσαρμόζεται στις προσωπικές σας ανάγκες.

Της Κορδέλλα Μαγδαληνής, Λογοθεραπεύτρια

Η Διαταραχή της Άρθρωσης είναι η πιο διαδεδομένη διαταραχή λόγου κατά την παιδική ηλικία. Πρόκειται για τη λανθασμένη εκφορά των φωνημάτων και την αλλοίωση της φωνοτακτικής δομής των λέξεων κατά τη ρέουσα ομιλία. Σε μια διαταραχή άρθρωσης το παιδί διαλέγει μεν το σωστό ήχο/φώνημα, αλλά το προφέρει λανθασμένα λόγω της μη σωστής τοποθέτησης των αρθρωτών του ή λόγω ανεπάρκειας/δυσλειτουργίας του μηχανισμού άρθρωσης (Καμπανάρου). Οι διαταραχές της άρθρωσης έχουν σχέση με τους κύριους αρθρωτές ( χείλη, δόντια, φατνιακή ακρολοφία, σκληρή υπερώα, γλώσσα κ.α.)

Της Κατερίνας Νικηταρά

Μπορεί το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου να σας φαίνεται ξένη γλώσσα, αλλά σίγουρα κάπου θα έχετε ακούσει ή διαβάσει για τη σπαστική κολίτιδα που είναι ακριβώς το ίδιο. Βέβαια, κάποιοι το βιώνουν κιόλας και αυτό ίσως να μην είναι τόσο ευχάριστο.Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου αποτελεί ομπρέλα κάτω από την οποία βρίσκεται μια πληθώρα συμπτωμάτων. Τα κυριότερα από αυτά είναι:

Της Μαγδαληνής Κορδέλλα

Παρόλο που τα παιδιά αναπτύσσονται με διαφορετικούς ρυθμούς, υπάρχει μια κατευθυντήρια γραμμή για τα αναπτυξιακά πρότυπα. Αυτά τα πρότυπα είναι πολύ γενικά βέβαια και ο κάθε γονιός γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Ωστόσο αν αντιληφτείτε κάποια δυσκολία στις γλωσσικές δεξιότητες του παιδιού σας καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό.

Συναισθηματική υπερφαγία είναι η κατάσταση εκείνη κατά την οποία κάποιος επανειλημμένα χρησιμοποιεί το φαγητό περισσότερο για να νοιώσει καλύτερα, να αποφορτιστεί, να ικανοποιήσει συναισθηματικές ανάγκες και να διαχειριστεί συναισθήματα παρά γιατί πεινάει πραγματικά. Η συναισθηματική υπερφαγία, ωστόσο, δε συνδέεται μόνο με αρνητικά συναισθήματα, αλλά μπορεί να εμφανιστεί και με τη μορφή επιβράβευσης σε καταστάσεις που επιφέρουν θετικά συναισθήματα.