Personal Branding. Η ενίσχυση της προσωπικής μας φήμης στην εργασία μας. Η ενδυνάμωση της εικόνας μας έτσι ώστε να θεωρούμαστε “expert” στον τομέα μας. Πώς όμως μπορούμε να το πετύχουμε; Τι είναι αυτό που θα μας διαφοροποιήσει και θα μας κάνει να έχουμε ένα προσωπικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο μπορεί να μας ωφελήσει στην επαγγελματική μας εξέλιξη;
Σου παρουσιάζουμε μερικά χρήσιμα και απλά tips που σίγουρα θα σε βοηθήσουν.
- Βρες το σημείο «διαφοροποίησής» σου. Σε τι είσαι καλός; Σε τι αισθάνεσαι ότι υπερισχύεις από πλευράς γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων; Π.χ. στην αναλυτική σκέψη, στο να γνωρίζεις καλό excel, στο να έχεις ταλέντο στη δημιουργία κειμένων, στο να κάνεις κατασκευές κτλ. Ένα έξυπνο tip για να το ανακαλύψεις είναι να αναλογιστείς ποια καθήκοντά σου κάνεις πιο εύκολα και χωρίς ιδιαίτερο κόπο, δηλαδή ποιες εργασίες, στην ουσία, σού βγαίνουν αβίαστα. Καλλιέργησε, λοιπόν, αυτή σου την «κλίση» και επικοινώνησέ το σε συναδέλφους και επαγγελματικό περιβάλλον μέσα απ’ το άψογο αποτέλεσμα της δουλειάς σου. Με αυτόν τον τρόπο, θα έχεις βρει ένα “niche” expertise. Δηλ. την εξειδίκευση που θα σε κάνει να θεωρήσε ειδήμων σε κάτι.
- Κάνε αποτελεσματικό “networking”. Η σωστή και εποικοδομητική σχέση με άτομα του επαγγέλματός σου και ανθρώπους που διαθέτουν «κομβικές» θέσεις στις εταιρείες που σε ενδιαφέρουν σίγουρα θα σε βοηθήσουν να ενημερώνεσαι πρώτος για τυχόν νέες θέσεις εργασίας πάνω στο αντικείμενό σου. Αν, λοιπόν, αυτά τα άτομα γνωρίζουν το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα και το expertise σου, έχεις ήδη επιτύχει το πρώτο βήμα: Έχεις καταφέρει να απολαύσεις την αναγνωρισιμότητα που χρειάζεσαι.
- Γράψε άρθρα και κάνε social media posts για τον τομέα που σε ενδιαφέρει. Βρες τα blogs, τα websites και τις σελίδες/communities στα social media που είναι οι πιο σημαντικές τομέα σου. Επικοινώνησέ μαζί τους και δες αν τους ενδιαφέρει να δημιουργείς- αφιλοκερδώς τις περισσότερες φορές- περιεχόμενο γι’ αυτούς. Έτσι, θα αναπτύξεις ένα portfolio περιεχομένου και θα κάνεις ανθρώπους που μοιράζονται την ίδια γνώση/πάθος με σένα να σε διαβάσουν. Εννοείται πως μετά , αυτό μπορείς να το συμπεριλάβεις ως extra δραστηριότητα και στο βιογραφικό σου. Στην περίπτωση που για να το κάνεις αυτό, χρειάζεσαι ειδική άδεια απ’ τον εργοδότη σου, εννοείται ότι πρέπει να την πάρεις πριν ξεκινήσεις την αρθρογραφία σου.
- Φρόντισε η φωτογραφία σου στο Linkedin να ανταποκρίνεται στην προσωπικότητά σου. Έτσι θα φαίνεσαι αυθεντικός και θα αποπνέεις αυτοπεποίθηση.
- Ανανέωσε το προφίλ σου στο Linkedin με τα πιο updated στοιχεία του βιογραφικού σου. Βάλε τα πιο πρόσφατα σεμινάρια που έχεις κάνει, τυχόν βραβεύσεις, συμμετοχές σου σε συνέδρια καθώς και τις πιο πρόσφατες αρμοδιότητές τους. Extra tip: Μη περιγράφεις μόνο τα καθήκοντά σου αλλά εμπλούτισε και με τα νέα επιτεύγματά σου. Π.χ. Αν είσαι marketer, βάλε το ποσοστό αύξησης του τζίρου της εταιρείας σου τον τελευταίο χρόνο χάρη στις επικοινωνιακές καμπάνιες που υλοποίησες.
- Ζήτησε συστατικές επιστολές είτε ηλεκτρονικές μέσω Linkedin είτε γραπτές από άτομα με τα οποία έχεις συνεργαστεί και σε εκτιμούν. Έτσι, ενισχύεις το personal branding σου καθώς δημιουργείς εμπιστοσύνη γύρω απ’ το όνομά σου.
Μικρά βήματα μπορούν να επιφέρουν μεγάλα αποτελέσματα. Καλή επιτυχία!